onsdag 25 juli 2012

Är du kanadensare?

Dagens seminarium var riktigt bra vill jag lova... Två talare som verkligen visste hur man fångar publiken... Nicole, uppvuxen i Libanon och Ravi, från en ö utanför Sydamerika, började dagen med att man skulle gissa vart de var ifrån... Ravi som är mörk i hyn och har en brittisk engelska fick genast svaret att han måste vara indier, men så var ju inte fallet... Självklart slängde jag upp en hand och frågade om någon kunde gissa vart jag var ifrån? Det blev tyst i rummet och sedan säger någon? "Är du kanadensare?" Jo, för vissa personer här finns det liksom bara två svar, amerikan eller kanadensare... I vilket fall som helst så blev det mycket aha-ande när jag sa att jag var från Sverige... Det diskuterades om hur amerikaner uppfattas i andra kulturer, kulturkrockar, stereotyper, generalisering och mycket annat i internationella kulturer... Jag kunde suttit där och lyssnat hur länge som helst, mycket intressant... Men det var bara halva dagen, sedan blev det lunch och till jobbet för resten av dagen... Lång dag och jag känner mig lite trött så jag slinker nog hem lite tidigare ikväll om tillfälle ges... Imorgon är en ny dag och gymmet väntar, tror jag...

Ha det så länge!

P.S. Kameran är hämtad och är som ny! Toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar