torsdag 10 januari 2013

Ett besök hos USCIS

Jaha, då var denna delen av processen avklarad... När vi väl kom fram till USCIS kontoret så var det till att fylla i lite papper, verifiera identitet och sedan var det bara till att sitta och vänta... Det bästa av allt var i alla fall att på mina papper jag fått hemskickade står det klart och tydligt att man helst inte tar med sig någon eftersom de bara har ett fåtal platser i väntrummet, men när vi steg in så var det helt tomt... Inte en människa satt och väntade och då snackar vi säkert hundra lediga stolar! Haha! Sa till Carlos att han fick gå och sätta sig i bilen... :0)

Så där satt vi ett litet tag tills en Agent kom ut och sa "Applicant?" och tittade runt i rummet... Antog att det var jag det... :0) Så tog han mina fingeravtryck (en massa olika varianter),tog ett kort på mig (för att stoppa i plånboken, vem vet :0) och sedan var det klart! Gick himla smidigt men jädra vad tråkig killen var! Inte ett ljud på flera minuter och sur såg han ut också... 

Fick med mig en folder med info om det kommande testet, och nu gäller det verkligen att fixa detta... När som helst kan ett brev dimpa ner i lådan med datum för intervju och test... Iiiiiii! Blir till att plugga på jobbet idag, passar bra...

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Helena! Jag hittade din blogg av en slump, via..hmm..en annan blogg (vilken det nu var).
    Roligt att läsa inlägg om att ansöka medborgarskap. Där är jag (förmodligen) om 3 år :) Min mamma gick igenom det för några år sedan och jag tittade lite i det häfte som du har på bild där. Ganska saftigt, men en del är ju rätt nyttig fakta inför kommande rösträtt, eller vad tycker du? mvh Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny, kul att du hittat hit! Jo, ganska safftigt ar det ju, men det ska val ga hoppas jag...

      Kram

      Radera