fredag 28 oktober 2011

Fredag

Nu är ännu en fredag över... Fredagar är tuffa hos oss för det är bara jag och barnen i stort sett hela dagen... Ingen skola, inget jobb, utan bara oss tre en hel dag, vilket leder till att framåt sex tiden så är det bara gnäll, skrik och gråt som gäller från alla håll och kanter... Kan inte tänka mig att vara ensam mamma hemma med mina barn varje dag... Jag älskar dem mer än något annat, men tror att vi alla behöver tid ifrån varandra för att uppskatta tiden vi har tillsammans och fungera som en familj... Vad säger ni? Har jag helt fel? Är det fel av mig att att tänka så?

3 kommentarer:

  1. Javisst kan det vara så om man bara går hemma och tjatar på varandra, när man är van skola/jobb.
    Men försök hitta på något, gå ut på picnic eller något. Det brukar hjälpa här. Och ibland när vi bara längtar efter att ställa fram fredagsmyset så äter vi middag tidigt och bänkar oss framför en film i soffan redan vid 17-tiden på eftermiddan. =)
    Nä inte är det lätt att vara sams jämt heller.
    Hoppas helgen blir fin i alla fall! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig fullständigt. Om jag är hemma med mina barn en hel dag försöker jag ha något inplanerat, som att träffa vänner, gå ut och leka i skogen eller något. Man kan inte gå inne, hemma hela dagen, då slår man ju ihjäl varandra innan läggdags...;-)

    SvaraRadera
  3. Vi hittar alltid pa nagot pa fredagarna, men efter middagen sa blir det alltid en massa tjafs... Tror att de blir trotta pa MIG helt enkelt... :0)

    SvaraRadera