onsdag 10 oktober 2012

Hemlängtan


Får alltid lite hemlängtan till Sverige just på hösten... Tänk om Carlos flyttat dit istället för att jag flyttat hit? Vad skulle vi bo? Vart skulle jag jobba? Vart skulle han jobba? Vilken skola skulle barnen gå på? Middag hos mamma och pappa varje söndag? Eviga frågor... Jag har absolut ingen ånger över flytten hit och vårt liv här, älskar allt med det, men det finns alltid en undran... Om... Den undran dyker just ofta upp under hösten när det är grått, kallt och blött... Det är liksom det som är Sverige för mig och drar fram frågorna... Oh, well... Både jag och Carlos har ofta pratat om just detta, om vi hade bott i Sverige istället... Han hade gladeligen packat och flyttat när som helst, vilket känns bra att veta, om det hade varit så himla enkelt... I vilket fall som helst, vi är här, har en underbar familj och har chansen att åka tillbaka och hälsa på om bara en gång om året så kan vi i alla fall... 



Har en väninna vars föräldrar inte har råd att komma hit och de inte har råd att åka dit... Deras barn har aldrig ens träffat sina morföräldrar... Sorgligt... Får en att verkligen uppskatta de små sakerna i livet... Ville bara ventilera och det känns redan bättre... Speciellt med tanke på att pappa funderar på att komma hit en sväng i höst, själv... Hade varit betydligt bättre om mamma kunde följa med men hon måste jobba, men jag tar vad jag kan få... Får väl se hur det blir...

1 kommentar:

  1. Vilken tjusig dalahäst :) Ska ni inte ta ett utbytesår i Sverige, alltid kul att prova på ;) ,,, nää skämt åsido, kul att din pappa kan komma i höst.

    När jag träffade Eriks syskon i NYC för några veckor sen hade jag inte sett de på två år, men konstigt nog kändes det verkligen som igår! Knäppt det där.

    Kram

    SvaraRadera