söndag 28 oktober 2012

Karamell äpplen


Tydligen så är det tradition här, i alla fall i Michigan, runt Halloween att man äter äpplen doppade i caramel (typ kålasås)... Precis vad mina barn behöver! Yeah, right! Vi har unvikt detta fenomen ett antal år nu, men med klasskompisars snack och att de faktiskt pratat om det i skolan, så gav jag med mig idag och köpte några på Meijer... Det roliga är att när det väl, efter middagen såklart, fick dessa äpplen blev det genast problem... Äpplena är klibbiga! Mina barn kam inte hantera klibb eller klet någonsin! Men äta äpplena skulle dom...
Det blev till att linda in pinnen dom kom på med en våtservett och använde nog en halv box tills det var färdigt... Jösses!
Isabella slickade mest bort karamellen och tog några fattiga bett...
Alex var mer våldsam och åt upp nästan halva äpplet...
Man undrar ju... Är detta det enda sett amerikaner får sina barn att äta äpplen? Ibland känner jag mig så himla felplacerad i detta landet...

Tummen ner för Caramel Apples! Fy sjutton!

2 kommentarer:

  1. Haha, har helt missat detta :) Jag kanske tillhör fel ålders grupp ;)

    Ser inte ut att vara någon hit i er familj ;)

    Provade du något äpple ?

    SvaraRadera
  2. Nej, du Gabriella... Jag, som barnen, ater hellre applen utan klet... :0)

    Kram

    SvaraRadera