måndag 1 april 2013

En helg med blandade känslor

Härligt med långhelg och påsk... Hela familjen var samlad och det är ju alltid trevligt... Men det var även sista helgen med svågern, svägerskan och kusinerna...
Vi har ju vetat ett bra tag att denna dagen skulle komma men det var lika tufft ändå...




Vi körde påskmiddag hemma hos oss, barnen målade självklart ägg och sedan var det dags för den obligatoriska äggjakten... 

Alex blev lite ledsen under jakten och slängde sin korg och sprang och gömde sig... Han trodde att kusinerna skulle åka hem direkt efter och han är ju rätt känslig... Jag förklarade att de skulle stanna här i Lansing några dagar till medan Frank och Lisa fixar det sista med huset i Detroit... Då blev han så glad och fortsatte äggletandet...
Isabella fick en låda, storlek enorm, av dinosaurier och ödlor som hon ska "passa" medan kusinerna är borta... Sedan har vi ju de två nya husdjuren... Mer om dom i ett annat inlägg...
Vi har varit uppe sent, alldeles för sent, och gått upp tidigt, alldeles för tidigt, hela helgen för att suga ut det sista av tiden tillsammans... Sedan var det dags för avskedet, som vi har fruktat denna dagen... Jag och Lisa grät floder och grät även fram och tillbaka under hela helgen... Riktigt jobbigt... Har inte känt så här sedan jag flyttade hit 2003 och lämnade alla där hemma i Sverige för det okända i USA... Känns så tungt att inte ha dem bara en timme ifrån oss som vi haft under de 10 åren jag bott här... Men life goes on... Det gick ju bra för mig och kommer gå bra för dom också... De kommer hem till jul och kusinerna kommer vi att träffa under veckan, de bor hos mormor och morfar, och mina barn har påsklov så det är ingen skola i vägen... Blir nog bra... Så det har varit en helg med blandade känslor och vi önskar dem en trevlig resa och en trevlig, lång vistelse i Kina...

Vi älskar er och kommer sakna ett oerhört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar