onsdag 3 april 2013

Jag är med...

...sköldpaddor! Har fått två fina amfibier att ta hand om i tre år! Vi har "Fatty" och "Enzo" som ska matas dagligen, rengöra akvariet var femte vecka och hoppas att inte katten försöker på sig något lurigt... :0) Jag tog en snabbkurs med Carlos bror i helgen om hur jag rensar filtret, byter vatten och grejer, men det ska nog bli bra... 

Spartan, katten, var i källaren hela helgen när dom var här (han tycker inte om när det är alldeles för mycket folk i huset, speciellt barn) så han kom fram i söndags och inspekterade... Jag var lite orolig första att han skulle försöka hoppa upp på akvariet men han ligger mest under och tittar på dem och försöker "ta" dom genom glaset... Jag lyfter upp honom ibland så de kan se varandra och de bara sitter där och stirrar... Katten försöker inte ens ta på dom även om han kan... 

De har riktiga personligheter, dom där krabaterna, och följer en i vattnet när man går förbi... Ska bli skoj att se hur de anpassar sig till all liv och rörelse runt om dom eftersom de tidigare varit i ett rum man måste gå in i för att se dom, och nu är dom placerade så att man går förbi dom varje gång man går upp för trappan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar