onsdag 1 maj 2013

Dags att packa

Då var sista arbetsdagen denna veckan avklarad... Nu är det dags att packa... Supertidigt imorgon bitti bär det av till huvudstaden... Jag och Carlos sticker iväg så jag kan förnya mitt svenska pass och han har lite grejer att göra på plats på skolan han tar sitt Master Degree i... Det bästa är att svenska ambassaden och hans skola ligger mitt emot varandra så det blir minimalt resande när vi väl är där... Anledningen till att jag skaffar nytt svensk pass är för att vara redo om det inte fixar sig i min fördel nästa onsdag och för att jag inte är redo att lägga mitt "svenska jag" på hyllan ännu... Det är faktiskt ett stort steg att inte vara svensk längre, så varför inte vara två landsmän i fem år till?
Så känner i all fall jag... Känns ju konstigt att liksom förlora sin identitet... Det var ju även anledningen till att jag behöll mitt efternamn (plus Carlos') när vi gifte oss, ville inte förlora mig själv...
Så nu blir det till att packa för denna resa som är betydligt längre men inte i närheten lika skrämmande som den nästa onsdag som då bara bär av till Detroit med med så mycket mer i bagaget...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar