onsdag 11 april 2012

Kört fast i formulärträsket

Har suttit på jobbet ikväll och fyllt i mitt N-400 formulär så jag kan skicka in ansökan snarast och så småningom få mitt amerikanska medborgarskap... Det är ju "bara" 10 sidor som ska fyllas i och redan på sidan 4 körde jag fast... "Lista alla resor du gjort utanför USA sedan du blev en permanent resident" Jösses! Alla resor till Sverige, Grekland och Mexico sedan 2003? Självklart vill de veta exakt när jag åkte och kom tillbaka också... Kan bli lite finurligt det där... Kan ju kolla mina Delta miles men vet inte hur långt tillbaka jag kan kolla... Ska även kolla foton för att försöka lista ut datum och resor... Mexicoresan 2003 kommer att bli riktigt tuff eftersom jag inte hade digitalkamera på den tiden... Tar gärna emot förslag om någon har...

Jag kämpar på!

1 kommentar:

  1. Fy fasen, jag tittade på formuläret och alla hemska minnen från USCIS-processen sköljer över mig..Gaah vilken byråkrati!

    SvaraRadera