torsdag 24 november 2011

Happy Thanksgiving!

Och jag sitter på jobbet... Så kan det gå... Egentligen började självaste Thanksgiving firandet redan igår för många... Dagen före Thanksgiving är nämligen årets största bar natt... Eftersom alla kommer hem för att fira denna dag så är det då man träffas ute och minglar med alla gamla vänner från förr i världen... Har inte blivit det för oss på många år nu, men jag har ju inga vänner från förr här ändå så det gör inte så mycket... :0) Annars är inte Thanksgiving så speciell för mig... Tror det är en sån där helgdag man liksom måste växa upp med för att uppskatta riktigt... Man träffas hemma hos familj, äter alldeles for mycket kalkon, kollar på fotbollsmatch på TV och fortsätter äta tills man nästan spricker... Japp, det är Thanksgiving det... Vi ska till Detroit på middag hos Carlos bror, men missar nog det mesta eftersom jag måste jobba idag till 15.00... Men det är ju först imorgon som det bästa med just Thanksgiving händer, Black Friday... Den största readagen på hela året, och då menar jag verkligen rea! Inte som mellandagsrean i Sverige då de plockar fram all skit man inte ville köpa resten av året och rear ut nu... Nej, riktig jäkla rea på grejer man verkligen vill ha! Affärerna öppnar runt 04.00 och folk köar hela natten... Helt vansinnigt! Men vill man spara pengar så är Black Friday verkligen den bästa dagen på hela året... Hittade en video som visar hur det kan gå när dörrarna öppnas... Folk är helt galna!

1 kommentar:

  1. Happy Thanksgiving :)

    ... ser också fram emot morgondagen, ska göra mitt bästa för att få med Erik till Birch Run, om man törs:) Vill inte bli ihjältrampad :)

    Kram

    SvaraRadera