måndag 7 november 2011

Kalas i en liten värld

Gårdagens kalas var definitivt en hit! Vi hade ju tur med vädret, så barnen kunde springa runt och leka ute i bara tröjor... Verkligen ovanligt för november... Carlos upptäckte att han gick i skolan med några av Alex kompisars pappor och det visade sig att en av Alex klasskompisar bodde på gatan bakom vårt hus tills förra året! Vi bodde så nära i 4 år, men hade ingen aning! Snacka om att världen är liten... Här i USA så ska man ju även skicka tack-kort till alla och tacka för just den presenten man fått... Lycka till till mig... När det var dags att öppna presenter så öppnades alla i stort sett samtidigt, av alla barnen, så jag har ingen aning om vem som gav vad! "Lycka till!" sa alla föräldrarna och skrattade... Det blir nog bara ett anmält "Tack för presenten" från Alex tror jag nog... :0) Hur gör man i Sverige? Skickar man tack-kort?

2 kommentarer:

  1. Nej, jag har aldrig skickat och har heller aldrig fått tack-kort från kompisar till barnen. Däremot har man ju fått "tack för uppvaktningen" när det kommer till gratulanter över medelåldern...;-)

    SvaraRadera
  2. Nej, inte hemma, men här är det ju ett måste nästan.
    Tack för kommentar på min blogg. Roligt att ha hittat ännu en USA-bloggnade svenska!
    Häslningar Annika i DC.

    SvaraRadera