torsdag 19 april 2012

Chicago, igen...

 Pappa och Alex i höstas

Jajamensan! I helgen blir det en trip till Chicago igen... Har inte varit där sedan i höstas, med mamma och pappa, och börjat få lite abstinens... Det blir mest ett besök i barnens tecken med Shedd Aquarium, Adler Planetarium och så Navy Pier och The Children's Museum bl a... Vet inte riktigt hur mycket mer man hinner med på två dagar... Vi sticker tidigt på lördag, stannar två nätter på fint hotell mitt i smeten och sticker hem måndag morgon så vi är hemma i tid till att gå till jobbet på eftermiddagen :0) Alex tycker det ska bli så skoj både med Chicago och att få lov att missa skolan på måndag också... Sicken en...

3 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit via Helena :-) Hur traffades du och din man? Vad jobbar du med? Tror du att du nagongang flyttar till Sverige igen? Sota barn, pratar dom nagon svenska?

    SvaraRadera
  2. Men vad kul!! Hoppas ni får riktigt trevligt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Elin! Kul att du tittade in! Jag traffade Carlos pa en bar i Goteborg nar han var pa jobb i Sverige... :0) Har i Lansing gor jag samma sak som jag gjorde i Sverige, jobbar som supervisor pa ett hotell vilket ar ett jobb jag alskar! Tror nog att enda anledningen for oss att flytta tillbaka skulle vara om Carlos kanske blev skickad till Sverige pa arbete i nagra ar (han jobbar numer pa ett annat foretag) for processen hade varit aldeles for komplicerad och sa trivs vi ju sa himla bra anda... :0) Barnen pratar ingen svenska direkt for jag ar himla dalig pa att prata svenska med dem, men Alex kan vissa ord ock forstar mycket, sa det galler att halla tungan ratt i mun... Hoppas svaren var ok... Har du fler fragor ar det bara att hojta till!

    Kram

    SvaraRadera