tisdag 27 november 2012

Degen är fixad!



Ikväll var det dags att fixa pepparkaksdegen... Alla kryddor var samlade, beredaren var redo och kokboken var framme... Självklart fick jag hjälp av barnen... Att fixa deg mitt i veckan är ju lite skumt med tanke på att mamman aldrig är hemma en tisdagskväll, men i dag blev det så...



Båda barnen fick lägga i lite av ingridienserna och på så sätt var alla också glada... :0 Själv fick jag mjöl över hela armen när beredaren gick på vilken fick barnen att skratta högt, jag med , bara av att se hur roligt de hade... Typiskt att man inte hade en extra person här för att fotografera just då, hade garanterat blivit en av "de där" bilderna... Well, well... Finns i minnet istället...

Degen blev bra, smakproven var godkända...
Nu blir det kvällen för mig... Upp tidigt imorgon med barnen...
Till helgen ska vi fixa årets pepparkaksmonument, och det är inte ett hus... Sug på den... :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar