måndag 10 december 2012

Jag är så ytterst tacksam

Jag och loppan för några år sedan, safe and sound...

Wow! Dagens möte med organisationen S.A.F.E. Place var både fantastiskt och fruktansvärt skrämmande... Att höra dessa kvinnor tala om sina livsöden, hur de varit tvingade att lämna allt och börja om på nytt för sitt och sina barns livs skull... Vilka historier! Jag fick både ont i magen och i hjärtat och insåg snabbt hur himla bra jag har det och allt jag bör vara tacksam för... Bara tanken på att behöva vara livrädd att komma hem från jobbet, vara några minuter för sen, lagat fel mat, strukit skjortan fel, glömt att köpa bröd är för mig helt overkligt, men dessa kvinnor levde det varje dag och var rädda att missta livet om de gjorde fel... Sedan att tänka på alla kvinnor som inte vågar lämna och de som redan förlorat... Fy fasen! Får mig att må illa... Känns i alla fall bra att ha ett samarbete med denna organisation och kunna bidra och hjälpa till även i framtiden... Samtidigt så är jag ytterst tacksam för personerna i mitt liv och att jag har lyckan att inte behöva vara rädd, tyvärr så har inte alla den lyxen...

1 kommentar:

  1. Ah sant har ligger mig varmt om hjartat...bra insats att du hjalper till!
    Kram

    SvaraRadera