lördag 1 december 2012

Julstök



Det blir ett sent inlägg, har varit fullt upp hela dagen...
Ljusstakarna är framme
Kalendern mormor fixade till barnen förra året är på plats för överraskningar imorgon...
Det blev pepparkaksbak också såklart... 
Drycken som hjälpte till var självklart Julmust, en skum variant från IKEA, men smaken var helt okej... 

Barnen fixade baket själva så jag behövde inte ens ta i degen... Alex kavlade, hjälpte Isabella eftersom jag inte kunde hitta min andra kavel... Vi körde med en "play dooh" kavel och det funkade hyffsat... 
Han lade även degen på plåten helt själv... Fy, vad stora barnen blivit! Jag kände mig lite som ett tredje hjul faktiskt... Tufft för en mamma...
Det bästa var i alla fall när Alex gjorde "Daddy and Mommy" i pepparkaka... Jag skrattade tills jag kiknade! Haha! Underbart! Tack gode Gud att han inte sa det åt andra hållet, då hade jag nog dött...
Det slutade i alla fall med att vi fyllde en hel burk med kakor... Många olika varianter eftersom vi köpt lite nya former...

Helgrym dag i alla fall... Vi är garanterat det enda huset på gatan med stjärnor och ljusstakar i fönstret, and I love it! :0)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar