torsdag 14 februari 2013

Spinga i färger

Talade ju om tidigare att jag har ett nytt mål med min träning... Måste ha ett mål annars slappar jag alldeles för mycket... Det nya målet är att springa"The Color Run", ett 5km lopp den 13:e juli här i Lansing... Detta loppet springs överallt runt om i landet och går ut på att medan man springer så måste man ha på sig en vit T-shirt och så slängs det färg (som är 100% naturlig och ofarlig) på en från olika håll och kanter... Riktigt populärt och riktigt färglatt! :0)Låter kanske lite mesigt att det bara är 5km men det är jag och några tjejer på jobbet som ska göra detta och en av tjejerna är lite "större"... Därför har jag bestämt att jag själv ska springa denna halva milen under 30 minuter... Kanske inte är så tufft, men min kondition suger och jag hatar verkligen att springa... Får väl se hur det går är tydligen alltid knokfullt så det kan ju bli svårt att springa... Men, men... Målet är i sikte och jag har några månader kvar... Ska bli skojigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar