fredag 7 september 2012

Football & bisting



Jösses vilken dag gårdagen var! Jag var helt slut kl. 21.00 och barnen däckade strax därefter... Mötet på skolan drog över tiden en aning så det var bara att slänga sig i bilen och köra till Alex träning... Snacka om information overload! Slutade med att jag skrev upp mig som volontär på en massa grejer jag inte ens kommer ihåg... Får väl se när jag blir tillkallad vad det hela var... :0) "Low fuel" lampan tändes men det fanns ingen tid att stanna och tanka, bara till att köra på reserven... Väl framme blev det en hel del kort innan det började mörkna... Alldeles för sen träningstid om jag får säga det själv, 19:30 - 20:30 en vardag? Ja, ja... Matcherna spelas lördag förmiddagar så det funkar bättre...


Alex hade jätte skoj! De obligatoriska konerna var strategiskt utplacerade och de körde en massa olika övningar med bollen... Det var zick zack spring, fånga killen med flaggan på brallorna, killarna (och en tjej) tog det på fullaste allvar... Allt gick bra ända tills Isabella blev stungen av ett bi, och det blev kaos... Teamet, Cardinals vilket är en av Alex favoritfåglar, spelade vidare men det var kört med fotografering och bara till att lägga is på sticket och försöka få bort det onda... Typiskt loppan att bli stungen... Två bisting på ett år och jag har inte fått ett enda på 34? Skumt... Efter ett tag gick det onda bort och det var dags att åka hem... 


In i badet med barnen, pyjamas på, borsta tänderna och lite tecknat... Loppan somnade innan filmen ens börjat och Alex gick till sängs strax efter... Fy Fabian, vilken dag! Jag var helt slut och allt jag planerat att göra efter att de somnat blev inte av, jag var i säng strax innan 23:00... Idag är jag ledig och Isabella också... Får få lite ordning på huset och kanske hinna med ett besök på gymmet, de har nämligen lyst med sin frånvaro även denna veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar