tisdag 4 juni 2013

Alex, erövraren av Cedar Point




Vi spenderade som sagt helgen i Ohio på gigantiska nöjesparken Cedar Point... Vi har ju hittat den bästa dagen på hela året att åka dit och det slog inte fel i år heller... Fyra år i rad den sista söndagen innan skolorna slutar och parken är öde... Ingen väntan vid några av attraktionerna, bara att gå direkt på! Perfekt för barn som inte KAN vänta... :0)  


Alex hade dem bästa dagen i sitt liv eftersom han blivit lång nog att kunna åka på dom flesta riktigt skrämmande berg-o-dalbarnorna... Han var så stolt! Sprang upp till pinnen de mätte med varje gång, även om det var 10:e gången i rad... Man måste ju vara säker... :0) I vilket fall som helst är kille fearless... Jag höll i mig för glatta livet och Alex slängde upp armarna i luften som alla andra och skrek "wohooooo! Awesome!" Det var stunder jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta men Alex var överlycklig! Så underbart att se sitt barn så himla galet överlycklig!

Carlos hade slutprov att göra för skolan, så han tog med sig Isabella, som tog en tre timmars tupplur, tillbaka till hotellrummet så det var bara jag och Alex ett bra tag... Tyvärr tog han även med sig kameran så det blev lite halvkasst med fotograferingen... Inte för att det fanns tid att stanna upp och ta några kort ändå... Jösses vad vi sprang runt! Men det var mysigt att spendera den tiden bara jag och Alex, även om det var på en massa fasansfulla berg-o-dalbanor... Älskar tid med barnen på tu man hand... 
När resten av familjen kom tillbaka lämnade jag lätt över stafettpinnen till Carlos så han fick ta med Alex på alla turer mamman bara klarade av en gång och sedan vägrade... :0)




Loppan hade minst lika kul på hennes små karuseller... Hon trivdes bra med att åka bilar, motorcyklar, flygplan och andra fordon som gick upp och ner... Inga högre krav där... 
Så ännu ett lyckat besök till detta barnens paradis... Nu ser båda barnen fram emot ett besök på Liseberg i Göteborg... Inte i närheten lika stort men ska nog funka... Alex, erövraren av Cedar Point, längtar redan till året då han är lång nog att åka de RIKTIGT stora berg-o-dalbarnorna... Carlos blir den som åker med honom då, helt klart... :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar