onsdag 23 maj 2012

Avslutningspicknick med förskolan




Alex och hans bästa tjej, Ava... Tyvärr kommer hon byta skola till hösten vilket Alex tycker är riktigt trist... Men jag hoppas vi kan hålla kontakt med henne ändå... De är så himla söta ihop... :0)


Idag var det avslutningspicknick med förskolan i en stor park här i närheten... Alla familjer var där och det blev lekar, utlämning av diplom och så självklart lite skönsång från kottarna... Känns så konstigt att Alex inte kommer att ha samma klasskompisar (vissa, men inte alla) eller fröknar till hösten... Jag som har tillbringat så mycket tid där med honom och blivit riktigt fäst vid både barn och lärare... Känns lite tungt faktiskt... Imorgon är ju officiellt den sista dagen så de har en dag kvar tillsammans och självklart är det jag som hjälper till... :0) Då blir det bl a besök på Kindergarten igen och våra cupcakes ska ätas... :0)

2 kommentarer:

  1. Kul med picnic och lite mer av en avslutning. Tycker det ar sa trakigt har i USA med just avslutningar. Cassie har aldrig i nagon skola haft nagot speciellt sista dagen utan det har varit lite film kanske, men aldrig avslutning som man kanner till fran Sverige med uppkladda barn och sang och fika...trist tycker jag. Men Alex verkar ju haft en jattefin dag iallafall! Kul, och sa sot han ar med sin tjej! :D

    Och nu ska jag inte glomma att skriva att WOW vad bra du sjunger. Jattebra lat och jag ar makta imponerad. Aven om jag last ibland att du spelar in musik har jag ju inte fattat att du ar SA bra. Kul, keep it up och lagg garna ut fler latar! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, sota Liz, vad gullig du ar! Det ligger fler latar under menyn Musik/Min musik om du vill lyssna... :0)
    Visst ar avslutningar annorlunda har... I Sverige ar det verkligen en big deal nar man slutar... Far val se hur det blir nu nar han borjar "riktiga" skolan hur de gor dar...

    Kram

    SvaraRadera