torsdag 13 januari 2011

God morgon, Torsdag!

I morse var det som vanligt dags for Alex att ga till forskolan. Han gar Tisdag-Torsdag mellan 08:00 och 10:30. Sa upp med tuppen kl. 07:00 och stackars Isabella maste ju aven hon vackas aven om hon inte ska ga nagonstans... Hon maste ju folja med anda eftersom det inte finns nagon som kan stanna hemma och passa henne. Sa 2 trotta barn blev pakladda (Isabella hade faktisk fortfarande pa sig sin pyjamas nar vi akte :0), tander borstades och sa var det att lasta in alla i bilen. Det lustiga ar att skolan ligger sa nara att man latt kan ga dit, men anda sa kor vi bil! Typiskt amerikanskt antar jag... Men till varen sa ska det nog bli andring pa detta...

Efter att Alex slappts av sa var det for mig och Isabella att aka till Meijer en svang och kopa mjolk. Sedan bar det av hemat for frukost. Alex ater i skolan sa dar sparar vi ocksa lite tid pa morgonkvisten...
Sedan hamtas Alex och det ar dags att lagga Isabella att vila en stund. Da ar det tid for mig att borja laga dagens middag som barnen tar med sig hem till farmor och farfar och jag till jobbet (pa det sattet sa har jag koll pa vad det ar de stoppar i sig nar jag inte ar dar). Sedan ar det tid for mig att gora mig redo for jobbet. Typisk vardag hos Valencias... :0)

1 kommentar:

  1. Smart med matlådor till barnen, så de inte äter sig mätta på farmors morotskaka t.ex. :)

    SvaraRadera