tisdag 15 februari 2011

Alfons V Bamse


Visst forgyller barnen ens liv? Jag har aldrig en trakig dag nar jag ar med mina barn. Visst sa brakas det ibland, men allt det roliga gor att det trakiga genast forsvinner...
Idag nar vi var pa vag hem fran forskolan sa berattade Alex att han ville ta med sig en bok imorgon som Mrs Dugener kunde lasa  for alla barnen under sagostunden. Nar vi val kom hem sa gick han genast till bokhyllan och borjade att titta igenom alla sina bocker noggrant och kom upp till mig och sa "Mamma, en av dom har bockerna vill jag ta med mig" Var pa jag tittade pa dem och sa "Men gubben, all dessa bocker ar pa svenska och Mrs Dugener pratar inte svenska" Da tittade han pa bockerna och sa tittade han pa mig igen och sa "Oh, man!" Sedan bestamde han att han skulle ta med sig en bok nasta vecka istallet... Far val se vad det blir da...

Alex, du forgyller min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar