tisdag 21 juni 2011

NKOTBSB 4-EVER

Har kommer antligen bilderna fran konserten! Ursakta den usla kvaliten, men det var min kassa gamla kamera och telefonen som gallde...
Nar vi val kom fram till The Palace i Auburn Hills sa mottes vi av en ratt sa rolig syn... Mini Vans for hela slanten! Alla "soccer moms" hade dragit till Auburn Hills for kvallen! :0) Jag parkerade min egen och vi gick in, hittade vara platser (som var super) och vantade... Det var 2 forband, en tjej som jag inte kommer ihag namnet pa (ni kan ju tanka er hur bra hon maste ha varit) och Jordin Sparks (vinnare av American Idol for nagra ar sedan). Jordin Sparks ar faktiskt ratt bra, sa det var lite av en bonus... Sedan tandes ljusen igen och det var mer vantan... Efter en stund slacktes det igen och ett skynke tackte hela scenen... Man kunde se siluetter av 9 man bakom skynket och ljudnivan hojdes en aning....


Pang! Skynket slapptes och ljublet i stadion restes... Dar stod dem! Mina grabbar! Vilken kansla! Mitt hjarta slog nagra extra slag... Det var anorlunda denna gangen... Det var inte skrik utan ljubel... Inga skrik som sa "Jag alskar dig Joey McIntyre!" Inga skrik som trodde att NU skulle han se just MIG, bli kar i MIG, gifta sig med MIG och leva lyckliga i alla sina dagar... Nej, det var ett ljubel som sa "Tack for att vi fick uppleva detta en gang till, tack for att ni ville titta forbi"... Det var en helt annan vibe i luften... Vi var alla vuxna nu, men familjer och barn... Det var som att aterse goda vanner som man inte sett pa typ 15 ar... Det kandes bra...
Sedan borjade showen... Alla hits spelades... Hanging Tough, Step By Step, Cover Girl, Please Don't Go Girl (vilken rost!) och en massa fler... Nar The Right Stuff Spelades sa hangde alla i stadion med pa dansen ocksa! Vilken syn! Battre an vagen! Backstreet Boys korde med sina hits Backstreet's Back, Quit Playing Games, Larger Than Life, I Want It That Way mfl... 



Ogonblicken som fick mig att kanna att cirkeln som borjade for 20 ar sedan var sluten var nar Joey kom ner i publiken nagra rader framfor mig! Jag kunde inte ta i honom, men det gjorde ingenting... Jag fick se honom narmare an jag nagonsin gjort och det rackte... Sedan sa kom aven Brian Litrell och Nick Carter ner for gangen precis vid oss och Nick tog min hand... Kunde man fatt battre platser eller? Tveksamt...

Nar allt var over sa hade jag en varm kansla i kroppen och ett leende pa lapparna som holl i flera dagar... Vilken show! Vilken upplevelse! Vilka roster! 15 ar av ovning ger verkligen resultat! :0) Detta kommer jag att leva pa lange...

7 kommentarer:

  1. Haha, wow vilka bra platser, det känns nästan som att jag också var där bara av att se bilderna! Har du tvättat handen sen Nick tog i den? ;)
    Vilken helkväll ni verkar ha haft. Är din kompis också svensk? Hon ser svensk ut :) Kram

    SvaraRadera
  2. Guuuud va kul !!!
    Jag förstår att ni hade en riktig Toppen kväll :)
    Här bär det snart iväg på jobb igen, dock ska jag försöka få till en lite mer "tjejig" och lite "lättare" lunch - typ sallad ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, vem hade inte varit i sitt ässe under denna konserten... ett minne för livet!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad orättvist att de inte kommer hit! :-)

    SvaraRadera
  5. Jo, det var verkligen en upplevelse... Angela ar inte svensk, det ar en amerikanska jag hittat har... :0)

    SvaraRadera
  6. Vilken Flashback det måse varit ;)
    Såg NKOTB i scandinavium (Göteborg) -91 tror jag.
    Synd att det inte blir en sån konsert här.

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. De kommer till Köpenhamn i maj tror jag... Mina gamla girlfriends i Göteborg ska dit... :0)

    SvaraRadera