måndag 2 maj 2011

Lösning eller förbannelse?

Lordagen var vsom en helt vanlig lordag... Carlos kom hem fran jobbet ochbsatte igang grillen. Det var kyckling npa menyn som hade marinerats over natten... Ljuvligt gott var det ocksa! Barnen sprang av sig en massa energi ute tills Alex lyckades att slanga handen mot grillen och hela kvallen tog i stort sett slut... Det var inte sa allvarligt som det ser ut pa bilden, men han lyckades branna tva fingar... Carlos smetade pa "anti burning" kram och lindade in hela handen. Efter ett tag sa slutade det att branna och allt blev bra...

Isabellas andra natt untan "bibbi" gick val precis likadant som den forsta... Hon grat, och till slut sa somnade hon, utan att fraga efter den en enda gang...


Sedan i gar sa fick vi efterlangtat besok av Ismat, Jared och Zail! Vi bor bara 10 minuter fran varandra, men har inte sett varandra sedan i hostas! Fy pa oss alla! Men nu ska det bli andring pa det i alla fall... Dom kom over pa middag, dar jag lagade en enkel och supergod ratt jag lart mig av min mamma... Lovar att dela med mig av receptet... Yummy... Vadret var underbart! 22 grader och sol och jag lyckades att fa arets forsta solbranna! Yay! Sedan pa kvallan nar det var dags att ga och lagga sig sa upptakte vi en losning till Isabellas sovproblem som kan bli bade en losning och en forbannelse... Hon somnar snabbt nar om hon gar och lagger sig i varan sang med Carlos... Alex var ju likadan ett tag, men nu sover han i sin sang utan problem, sa vi far val se...

4 kommentarer:

  1. Aj aj stackars lilla Alex:-( De måste ha gjort ont:-(
    Underbart fina bilder du har tagit!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Nä, stackars liten! Min äldsta dotter gjorde en sån grej när hon var liten oxå :-(, hoppas han inte får för ont av flåsor och annat! Vad härligt att det verkar gå att klara sig utan nappen för lillan oxå!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Usch, såg otäckt ut, stackarn! Men så bra om det snabbt blev bättre! Kram M

    SvaraRadera